Antea Group

Help ons en onze medewerkers weer meer energie te steken in de relatie met onze klanten. En zorg dat dit geluid gaat ‘buzzen’ in onze organisatie. Zodat we ons vizier maximaal naar buiten richten. 

 

De aanpak

Het écht leuk maken voor je klanten, daarvoor is het boekje ‘De Fred Factor’ een geweldige metafoor. We hebben uit alle geledingen van de organisatie twee mensen aangewezen die gezamenlijk verantwoordelijk werden voor het aanjagen van ‘Fred-gedrag’ binnen Antea Group. Voor de buzz. Deze groep noemden we de ‘Fred Fractie’. Daarna hebben we in 10 groepen met 250 medewerkers gewerkt aan concreet Fred-gedrag. Hoe doe je dat nu in de praktijk? Waar kan je vandaag nog mee beginnen? En hebben we met het management gewerkt aan hun voorbeeldgedrag. Mensen doen immers niet wat je zegt, mensen doen wat je doet!

 

Het resultaat

“We hebben heel veel lol gehad tijdens dit hele proces. De energie die ging stromen, is besmettelijk gebleken. Medewerkers én klanten zijn razend enthousiast, hebben het (weer) leuker met elkaar. Fred, en daarmee klantgerichtheid, is een begrip in onze organisatie geworden. We hebben nu in de directie zelfs een CFO (als in Chief Fred Officer)”. Menno Smits, Directeur Antea Group 

 

De referent

Menno Smits, menno.smits@anteagroup.com

Comments are closed.